همیشه باید بزرگ اندیشید؟

▪️وقتی روبرتو گويزوتا مديرعامل كوكاكولا شد، با رقابت شديد پپسی مواجه بود كه باعث كاهش رشد سهم كوكا شده بود

مديرانش بر رقابت با پپسی متمركز شده بودند و قصد داشتند در هر دوره زمانی برنامه رقابتی، سهم بازار كوكا را 1 درصد افزايش دهند. روبرتو تصميم گرفت رقابت عليه پپسی را متوقف كند! و به جای آن عليه شرايط 1 درصد رشد داشته باشد!
او از مديرانش پرسيد:
«ميانگين مايعاتی كه هر آمريكايی در روز می‌نوشد چقدر است؟!»
جواب 14 اونس بود
«سهم كوكا از اين مقدار چقدر است؟!» دو انس. روبرتو گفت: «كوكا به سهم بيشتری از اين بازار نياز دارد!» رقيب، پپسی نبود. بلكه آب، چای، قهوه، شير و آبميوه‌ها بودند كه 12 اونس باقيمانده را تشكيل می‌دادند! روبرتو گفت: «مردم هر وقت احساس كردند كه دوست دارند چيزی بنوشند بايد به كوكا دسترسی داشته باشند.» برای اجرای اين استراتژی، شركت كوكاكولا در گوشه و كنار هر خيابان دستگاه‌های فروش كوكا قرار داد. با اين كار، كوكا به سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار دست يافت که پپسی هرگز به چنين سهمی دست نيافته است.
〰شاید اگر کوکا فقط با پپسی رقابت می‌کرد، هرگز نمی‌توانست برنده شود و شاید برای همیشه شکست می‌خورد!
اما با داشتن هدفی بزرگ‌تر، توانست به راحتی پپسی را هم کنار بزند

برای کسب اطلاعات در مورد استاندارد CE و الزامات آن  و همچنین صدور گواهینامه CE با کارشناسان مرکز تخصصی CE  متعلق به شرکت آزمون و تائید کاربران تماس بگیرید

نشان CE با مرکز تخصصی گواهینامه CE

021-88397795-88397446


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *