ایزو و گواهینامه

مطلب زیر با عنوان ایزو و گواهینامه اطلاعاتی را در مورد استانداردهای ایزو و آفت های آن یاداور می شود.

آیا استفاده از سیستم استانداردهای ایزو مهم تر است یا گواهینامه؟؟؟؟؟

گواهینامه ایزو محوری صحیح است یا سیستم محوری؟؟؟

آیا همه ی تلاش ها در سازمان ها انجام میگردد تا در نهایت گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001 ، ایزو 45001 دریافت شود و یا ثمره دیگری برای این تلاش ها است؟؟؟؟

باید ابتدا این را گفت و کلام را واضح کرد. 

بله درست است ، برای سازمان و مدیر ارشدی که به دنبال گواهینامه است ، همه ی تلاش ها هیچ فایده ای ندارد و ایزو فقط کاغذ بازی بیش نیست.

ولیکن برای مدیریتی که نگاه سیستمی و به بهبود مداوم اعتقاد دارد و نیاز دارد اتفاقا در نهایت گواهینامه برگه کاغذی بیش نیست. 

سیستم مدیریتی که در هر حوزه به طبع اجرا و پیاده سازی استاندارد در سازمان نهادینه می شود، بهترین  کارا ترین مدل برای حرکت به سوی بهبود مداوم می باشد. برای مثال زمانی که سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ایزو 27001 در سازمان پیاده سازی میشود، این بهترین مدل برای استارت و حرکت به سمت ازتفای سطح امنیت اطلاعات می باشد.

و یا زمانی که سیستم مدیریت کیفیت در سازمان نهادینه میشود ، این بهترین مدل برای تغییر سازمان و نگرش آن برای ارتقای کیفیت محصولات و ارائه خدمات و در نهایت براورده کردن الزملت قانونی و الزامات مشتریان می باشد.

برگرفته از سایت مشاوره ایزو در زمینه ارائه خدمات مشاوره ایزو

انعطاف پذیری شرکت ها:

1- شرکت شما در حال حاضر در اکوسیستم کسب و کار خود چه جایگاهی دارد؟

2- در مقایسه با جایگاه قبل از بحران، آیا شکاف بین دو وضعیت زیاد است؟

3-آیا بعد از بحران می توانید به همان فعالیت قبل از بحران ادامه دهید؟

4- آیا کسب و کار شما به دلیل بحران بیماری تعطیل شده است؟

5- در صورت تعطیلی کسب و کار، آیا بعد از بحران بازگشایی خواهد شد؟

6- در صورت بازگشایی، آیا میزان و حجم فعالیت ها همانند قبل از بحران خواهد بود؟

7- آیا تغییرات ناشی از بحران فضای رشد و توسعه کسب و کار شما را فراهم آورده است؟

8- آیا بحران، فرهنگ و نگرش کارکنان شما را تغییر داده است؟

9- آیا بحران، فاصله های زیادی را بین کارکنان شما ایجاد کرده است؟

10- آیا واحدIT قوی با متخصصان خبره ای را در شرکت خود دارید؟

11- آیا می توانید بعد از بحران، مدیران ومتخصصان کلیدی خود را برگردانید؟

12- آیا هویت و برند شرکت بعد از بحران باقی خواهد ماند؟

دسته‌ها: مقالات

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *